onsdag, februari 14, 2007

Facket

Tänkte bar kort reflektera över Ledaren i dagens DN där man diskuterar Byggnads bakslag i Europadomstolen. Min far är snickare och här uppe besöker man och hjälper till med granskning av arbetsplatser men enligt ”säkra källor” är det många byggjobbare söderut som aldrig sett till en enda kontrollant. Detta är ju så klart riktigt illa och kanon att det nu förmodligen kommer att komma upp till ytan.

Sen kan jag inte låta bli att påpeka hur vass Federley har blivit, att köpa salladsbaren är lite av ett genidrag för hans egen del. Jag är dock inte så säker på att Centern tjänar på att löpa linan ut, vi får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite intressant att ingen innan EU domen har ifråga satt den granskningsavgift. Jag menar hur genomskinligt är det när man tar en Procentsats????
granskningens kostnad påverkas ju inte av den man granskar, en som har högre lön är ju inte mer komplicerad att granska! det ska ju vara en fix summa! Eller i mitt tycke ingen kostnad alls då detta inte gagnar individen utan bara facket och således är något som facket själva ska stå för (samt deras medlemmar möjligen)

Dan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...