onsdag, februari 21, 2007

Hjälp!

Ok, feber och jag borde sova men jag fastnade i trådar där jag i slutet försökte få tag på några artiklar i Nature jag inte kommer åt. I värsta fall måste jag släpa mig till biblioteket och det kändes jobbigt.

Nå det jag tillslut rann in på ikväll efter att funderat på dagens debatt om Annika Dahlström var Lawrence H. Summers kommentarer runt kön och forskare. Det visade sig att hans och en annan Lawrence kommentarer fick Nature att publicera hård kritik från Ben Barres vilket verkar ha mött hård kritik från andra håll. Men jag har bara lyckats få tag i ett svar och det är från Steven Pinker, så om någon hittar de andra på nätet vore jag tacksam! Svaren verkar i och för sig vara korta och inte lägga mycket nytt till debatten men jag ogillar att inte komma åt grejer, alltid kul att ha det digitalt också.

Nå ja, jag hittade nog i alla fall en bok som jag tror jag ska beställa.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...