lördag, februari 24, 2007

A-kassa och Sprit

Maud verkar har fattat galoppen, vi måste se till att teknikutvecklingen kring förnyelsebara bränslen fortsätter på bred front. Jag skrev ganska ingående om detta tidigare, kolla gärna in länkarna i den posten.

Igår kväll just innan jag skulle lägga mig fick jag syn på DN-debatt inlägget om att höjd A-Kassa långsiktigt kan ge fler arbetande. Orsaken till detta är att man lättare går från sjukskrivning till A-Kassa om nivåskillnaden där emellan inte är så stor. Detta känns i och för sig helt lågiskt om man läser hela inlägget som också påpekar att det då är viktigt med en snabb avtrappning av nivån i A-kassan. Nå till det som slog mig igår kväll, det finns lite olika sätt att rapportera denna nyhet ett sätt är att bara göra ett nummer av att sänkt A-kassa inte ger fler jobb, eller att höjd A-kassa kan ge fler jobb vilket skulle få det att se ut som om regeringen valt fel väg. Det andra sättet är att faktiskt ta upp mer ingående vad artikeln säger, att peka på att det då är viktigt med en snabb nedtrappning av A-kassan och att Las kan vara ett problem för arbetsmarknaden.

Igår kväll funderade jag på att skriva och tippa att metod ett kommer att vara dominerande i media, men jag jagade undan demonerna för inte är väll pressen så dålig i alla fall? Nu börjar jag dock tvivla, jag har i och för sig inte sett det på nyheterna än men det börjar tveksamt. Jag återkommer!
*****
Uppdatering:
SvT:(länk ovan) verkar sköta det snyggt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har vi ett bra exempel på att Medborgarlön hade varit en bättre lösning .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...